Chcesz porozmawiać o Bogu? Wyjaśnić wątpliwości dotyczące wiary? Poznać ludzi niewstydzących się swojej religii?

Zapraszamy na spotkania w każdy poniedziałek o godz. 19.30. Ruszamy juz od października!

sobota, 2 marca 2013

WSPÓLNOTA BUREGO MISIA, czyli jak można stać się Burym Niedźwiedziem

Jakiś czas temu spotkanie poprowadziła nasza wspaniała i niezastąpiona koleżanka - Natalia. 
Podjęła temat bardzo jej bliski, z którym zmaga się, któremu poświęca swój czas i siły, oddaje kawałek siebie o nic nie prosząc w zamian. 
Chciała coś ważnego powiedzieć! I zrobiła to, ach jak ona to zrobiła :-)
Oto kilka słów od Natalii:



 „SPRAWNI – NIEPEŁNOSPRAWNI, czyli o tym, że pomagając zyskujemy więcej niż dajemy”


Ktoś mądry powiedział kiedyś „Nie szukaj ograniczeń w możliwościach, tylko możliwości w ograniczeniach”. 4 lutego na spotkaniu Duszpasterstwa Akademickiego miałam okazję opowiedzieć o sporym fragmencie mojej codzienności, który dzielę z członkami pewnej niezwykłej wspólnoty.

Wspólnota Burego Misia została założona w 1983r. przez księdza Czesława. Należą do niej dorosłe osoby niepełnosprawne – Bure Misie i ich pełnosprawni przyjaciele – Bure Niedźwiedzie. Działalność wspólnoty dzieli się na dwie, zupełnie ze sobą spójne części – życie na Osadzie Burego Misia na Kaszubach i naszą aktywność, np. w Poznaniu.

Do Wspólnoty dołączyłam w październiku 2012 roku, w znacznej mierze ze względu na wybrany przeze mnie kierunek studiów. Skłamałabym, gdybym powiedziała, że na pierwsze spotkanie z Misiakami jechałam zrelaksowana i spokojna. BYŁAM PRZERAŻONA! Nie wiedziałam jak się zachować, jak patrzeć, żeby „się nie gapić”, jak rozmawiać z osobą niepełnosprawną. Ale… Kiedy przywitały mnie szeroko rozłożone ręce Macieja, który powiedział: „Witaj Natalia” moje obawy szybciutko zniknęły…

Dzięki członkom wspólnoty – dzięki Osadnikom i Poznaniakom – na nowo odkrywamy, my Bure Niedźwiedzie, sens słowa „przyjaźń”. Nie jesteśmy idealnymi przyjaciółmi, o nie. Popełniamy błędy, ale nie to jest ważne. Liczy się to jak otwieramy się dla siebie wzajemnie.  Liczy się RADOŚĆ jaka maluje się na twarzach naszych „podopiecznych”, kiedy spędzamy z nimi trochę czasu, ale przede wszystkim liczy się MIŁOŚĆ jaką ofiarujemy i jaką otrzymujemy w zamian z podwójną mocą.

Bo przecież „Gdybym też miał dar prorokowania i znał wszystkie tajemnice, i posiadał wszelką wiedzę i wszelką wiarę, tak iżbym góry przenosił, a miłości bym nie miał, byłbym niczym”!


Kilka zdjęć z Osady :






  A na koniec zamieszczam linki do filmów zamieszczonych na portalu YouTube prosto z Osady:

Osada, 2008r.
https://www.youtube.com/watch?v=-8a2pYN2ss0

Obóz Wspólnoty Burego Misia, 2012r.
https://www.youtube.com/watch?v=M5icHdc7E1s

Film z Osady dla kanału ReligiaTV
https://www.youtube.com/watch?v=cDpjwKm5qJM


GORĄCO POLECAMY !!! 
I Ty możesz zostać Burym Niedźwiedziem !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz